Zdrowie, czyli jak biegać bezpiecznie - Ile snu potrzebujemy?
Ile snu potrzebujemy?
08 | 08 2016

Sen ma istotny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i regenerację. Czy na pewno w przypadku snu im więcej tym lepiej?

Większość osób zdaję sobie sprawę, jak ważny dla dobrego funkcjonowania jest sen. Niestety bardzo niewielu z nas traktuje sen priorytetowo. A ty pamiętasz, co to znaczy „być wypoczętym”? Powody zbyt małej ilości snu są różne: praca, nauka, małe dzieci, zabawa. Zaskakujący może wydać się fakt, że powiedzenie „co za dużo to nie zdrowo” do snu też się odnosi. To ile snu potrzebujemy?

National Sleep Fundation z USA, osiemnastu lekarzy, naukowców i badaczy pod lupę wzięli raporty z 320 różnych badań.  Po wnikliwych analizach określono odpowiednią ilość snu, w zależności od wieku.

Idealna ilość snu: noworodki 0-3 miesiące 14-17 godzin, niemowlęta 4-11 miesięcy 12-15 godzin, małe dzieci 1-2 lata 11-14 godzin, przedszkolaki 3-5 lat 10-13 godzin, dzieci w wieku szkolnym 6-13 lat 9-11 godzin, nastolatki 14-17 lat 8-10 godzin, młodsze osoby dorosłe 18-25 lat 7-9 godzin, dorośli 26-64 lata 7-9 godzin, osoby starsze 65 lat + 7-8 godzin.